Lapkričio 26 dieną Garliavos Jonučiųgimnazijoje įvyko respublikinė
mokytojų metodinė praktinė konferencija „Integralios asmenybės ugdymas“.
Konferencijos tikslas - pasidalinti moksleivio, kaip integralios
asmenybės, priimančios šiuolaikinės visuomenės iššūkius ir patiriančios
asmeninę sėkmę, ugdymo patirtimi. Renginio iniciatoriai ir
organizatoriai - Kauno r. Garliavos Jonučių gimnazija ir progimnazija,
Kauno r. Švietimo centras, Kauno r. savivaldybės administracijos
Kultūros, švietimo ir sporto skyrius ir Borutaičių draugija.
Konferencijoje, šalia įvairių mokyklų mokytojų praktikų ir Kauno
rajono švietimo centro direktorės pavaduotojos Nijolės Jasinavičienės
bei Kauno rajono kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vyriausiosios
specialistės Dalios Brazienės, dalyvavo Nacionalinės mokyklų vertinimo
agentūros Mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo skyriaus vedėja Laima
Gudaitė ir šalyje vykdomos programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojas,
programos "Samsung Mokykla ateičiai" lektorius Mindaugas Breiva. Po
nuotaikingo moksleivių borutaičių sveikinimo ir Garliavos Jonučių
gimnazijos direktoriaus Valentino Padriezo kreipimosi į konferencijos
dalyvius tema „Borutos ir borutaičiai skatina smarkiai gyventi“ kalbėjo
Zigrita Petraitienė, Garliavos Jonučių gimnazijos lietuvių kalbos
mokytoja ekspertė, Borutaičių draugijos pirmininkė. Mokytoja priminė, kad visų amžiaus tarpsnių, visų dalykų pedagogų ugdymo tikslas yra bendras – ugdyti žmogų žmoguje, kitaip sakant, ugdyti integralią asmenybę.
Nacionalinės
mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo
skyriaus vedėja Laima Gudaitė kalbėjo tema „Mokyklų įsivertinimas – nuo
organizacijos link mokinio pažangos“. Lektorė įrodė, kad mokyklos
rezultatai priklauso nuo ugdymo(si) ir mokinių patirčių, ugdymo
aplinkos, lyderystės ir vadybos. Mindaugas Breiva,
programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojas, programos "Samsung Mokykla
ateičiai" lektorius, kalbėjo tema "Naujausios technologijos pamokose -
pagalba mokiniui ir mokytojui". Jis įrodinėjo, kad mokytojo savęs
įsivertinimas ir savo veiklos tobulinimas, taikant IQES galimybes,
įvairiausių naujų instrumentų panaudojimas pamokose yra didžiulis
postūmis į ugdytinio pažangą. Iš kitos pusės, pranešėjas žaismingai
pateikė, kaip kartais svarbu net nenaudoti jokių išmaniųjų technologijų,
kad išsaugotume žmogiškąjį ryšį su vaikais. Panašią mintį iškėlė ir
Garliavos Jonučių gimnazijos teatro mokytojas ekspertas Jonas
Daraškevičius, kalbėjęs tema „Integruotas požiūris į mokinio vidinio
potencialo atskleidimą ugdant teatru“.
Didelio susidomėjimo
sulaukė antroji konferencijos dalis – darbas sekcijose. Pradinio,
pagrindinio ir vidurinio ugdymo įvairių dalykų pedagogai pasidalino savo
patirtimi, kaip ugdyti integralią asmenybę. Jų veiklą moderavo
Garliavos Jonučių progimnazijos pradinio ugdymo skyriaus vedėja Audra
Galvanauskienė, Garliavos Jonučių progimnazijos lietuvių kalbos
vyresnioji mokytoja Dovilė Manukian ir Garliavos Jonučių gimnazijos
chemijos mokytoja metodininkė Elena Čiginskienė. Tikimės, kad išleistas
elektroninis visų konferencijos pranešimų leidinys „Integralios
asmenybės ugdymas“ bus pagalbinė priemonė kiekvienam pedagogui.
Zigrita
Petraitienė,
Garliavos Jonučių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja, Borutaičių draugijos pirmininkė